Nowe zasady wystawiania legitymacji doradcy podatkowego
W związku z wejściem w życie uchwały Krajowej Rady Doradców Podatkowych nr 134/2009 z dnia 18 maja 2009 r. dotyczącej wyposażenia doradców podatkowych w legitymacje oraz zmieniającej dotychczasowy regulamin wydawania, używania i posiadania legitymacji doradcy podatkowego pragniemy poinformować o najważniejszych zmianach jakie wprowadza wyżej wymieniona uchwała.
Krajowa Rada Doradców Podatkowych postanowiła, że legitymacja doradcy podatkowego będzie wydawana bezterminowo, bez ograniczeń co do okresu ważności. Doradca podatkowy będzie mógł się nią posługiwać w okresie od jej otrzymania, aż do utraty - na podstawie przepisów ustawy o doradztwie podatkowym - prawa do używania tytułu „doradcy podatkowego”. W okresie zawieszenia prawa wykonywania zawodu doradca podatkowy będzie mógł wystąpić o wystawienie legitymacji, z tym iż wnioskodawca nie będzie mógł się nią posługiwać wobec osób trzecich, a jedynie wobec organów samorządu zawodowego oraz organów Regionalnych Oddziałów KIDP.
Na mocy nowej uchwały każda osoba zainteresowana uzyskaniem legitymacji będzie składała pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem wydawania, używania i posiadania legitymacji doradcy podatkowego. Regulamin jest do wglądu w każdym biurze działającym przy Regionalnym Oddziale KIDP oraz na stronie internetowej.
Doradcy podatkowi posiadający legitymacje, których okres ważności jest krótszy niż okres ważności wgranego certyfikatu podpisu elektronicznego, zachowują prawo do korzystania z legitymacji, lecz tylko w zakresie niezbędnym do korzystania z podpisu elektronicznego.
W takiej sytuacji posługiwanie się dotychczasową legitymacją, dla jej podstawowego celu jakim jest potwierdzenie przynależności do Krajowej Izby Doradców Podatkowych, wygaśnie wraz z upływem okresu jej ważności.
Pragniemy również poinformować, że Krajowa Izba Doradców Podatkowych nie będzie współfinansowała wystawienia legitymacji doradcy podatkowego. Całkowity koszt będzie pokrywał doradca podatkowy.