Informacje

Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Data publikacji: 2021-05-12

Samorząd doradców podatkowych w Polsce świętuje swoje 25-lecie prezentując nowe logo organizacji. Nowy znak doradców został wybrany w drodze konkursu, który wygrało uznane studio graficzne Podpunkt. Jego autorką jest Zuza Charkiewicz.

 

- Ćwierć wieku to dobry moment na podsumowanie tego, co udało się do tej pory osiągnąć i refleksję nad tym, co przyniesie przyszłość. Korzenie naszego zawodu i organizacji sięgają połowy lat 90-ych, czasów analogowych, gdy podatki oznaczały stosy papieru: wniosków, formularzy, PIT-ów i pism urzędowych. W kolejne ćwierćwiecze wchodzimy jako samorząd w 100% ucyfrowiony, zarówno jeśli chodzi o codzienne narzędzia pracy doradców podatkowych jak i działalność samej organizacji– wyjaśnia prof. Adam Mariański, Przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych. – Nowe logo symbolicznie zamyka pewien etap kształtowania się Krajowej Izby Doradców Podatkowych i otwiera nowy rozdział: najbardziej nowoczesnego samorządu zawodowego w Polsce, który stale się rozwija, przyciąga nowych członków i realnie wpływa na rozwój gospodarczy dbając o bezpieczeństwo podatkowe polskiego biznesu, od małych firm rodzinnych po wielkie korporacje. 

 

W ramach przygotowań do obchodów 25-lecia doradztwa podatkowego w Polsce (ustawa o doradztwie podatkowym została uchwalona 5 lipca 1996 r.), w listopadzie 2020 roku KIDP ogłosiła otwarty, dwuetapowy konkurs na nowe logo izby. Zgłosiło się do niego 107 twórców. W finale zmierzyły się z sobą 4 podmioty: Podpunkt, Redkroft, Michał Korolec oraz duet Ewelina Cis & Konrad Maciejewicz.

 

- Wszystkie prace finałowe były na odpowiednio wysokim poziomie, więc jako jury zmierzyliśmy się z niełatwym wyborem tej najlepszej. Po dyskusji wybraliśmy projekt przedstawiony przez Podpunkt: nowoczesny i odważny, a przy tym w inteligentny sposób oddający idee i wartości KIDP właśnie takie jak nowoczesność, solidność, zaufanie i bezpieczeństwo – mówi Marcin Wolny, jeden z członków jury, założyciel Studia Otwartego. – Na uznanie zasługuje bardzo adekwatne liternictwo, dopasowane do tematyki, uniwersalne i eleganckie, a przy tym niesztampowe. Projekt w swojej neutralności i oszczędności użytych środków - daje możliwość regulacji poziomu powagi i nastroju w zależności od potrzeb KIDP.

 

Autorką koncepcji nowego logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych jest projektantka graficzna Zuza Charkiewicz. Dyrekcję artystyczną nad procesem kreacji nowego znaku i systemu identyfikacji sprawowały Magdalena Dobruk i Emilia Bojańczyk. Wybór jury został oficjalnie zaakceptowany na posiedzeniu Krajowej Rady Doradców Podatkowych. 

 

- Inspiracją dla projektu logotypu i identyfikacji wizualnej KIDP jest ułamek. Ułamek jako część całości bezpośrednio odnosi sie do pojęcia podatku. Dodatkowo ułamek w proponowanym kontekście symbolizuje dialog, relacje między dwoma podmiotami, które szukają korzystnych rozwiązań – wyjaśnia Magdalena Dobruk ze studia Podpunkt. - KIDP ma długą nazwę. Zaproponowany projekt znaku zwiększa widoczność wyrazu DORADCA, poprzez przeniesienie go do mianownika i wprowadzenie przed wyraz światła i linii. Zwrot DORADCÓW PODATKOWYCH staje sie bardzo czytelnym elementem długiej nazwy. 

 

Krajowa Izba Doradców Podatkowych to samorząd zawodowy zrzeszający wszystkich doradców podatkowych w Polsce. Zawód doradcy podatkowego formalnie powstał 5 lipca 1996 roku, gdy została uchwalona po raz pierwszy ustawa o doradztwie podatkowym. Aby zostać doradcą podatkowym trzeb mieć skończone studia wyższe, przejść praktykę zawodową oraz zdać dwuetapowy egzamin organizowany przez Ministerstwo Finansów. Na listę doradców podatkowych w Polsce aktualnie wpisanych jest 8848 osób. Udzielanie porad podatkowych bez uprawnień jest w Polsce przestępstwem zagrożonym karą do 50 tys. złotych.


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.