Data publikacji: 2010-12-13

Ruszyła akcja promocji zawodu doradcy podatkowego

Ruszyła akcja promocji zawodu doradcy podatkowego

Wzmocnienie wizerunku zawodu doradcy podatkowego jako zawodu zaufania publicznego oraz propagowanie wiedzy na temat korzyści wynikających ze współpracy z doradcą podatkowym w działalności przedsiębiorstw – to jeden z priorytetów działania KIDP na najbliższe lata.
Plan działania Izby na lata 2010-2013 przyjęty przez III Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych zakłada opracowanie, wdrożenie i koordynowanie przez Krajową Radę Doradców Podatkowych programu promocji zawodu w oparciu o przygotowaną w tym celu strategię obejmującą propagowanie wiedzy o roli doradcy podatkowego w nowoczesnym społeczeństwie.
Niezależnie od zapisów Uchwały Programowej III Zjazdu, Statut KIDP stanowi, że do zadań Izby należy m.in. podejmowanie działań w celu propagowania pozytywnego wizerunku korporacji i zawodu doradcy podatkowego.
Wykonując dyspozycje Zjazdu i zapisów Statutu KIDP, Krajowa Rada Doradców Podatkowych podjęła działania promocyjne zaadresowane przede wszystkim do przyszłych doradców podatkowych (tj. studentów prawa i ekonomi), przedsiębiorców oraz indywidualnych podatników. Podstawowym celem akcji jest przekazanie rzetelniej informacji na temat zawodu doradcy podatkowego poszczególnym adresatom przekazu.
Założeniem działań skierowanych do kandydatów do zawodu doradcy podatkowego jest pokazanie zawodu jako profesji interdyscyplinarnej, dającej szerokie perspektywy rozwoju, w ramach korporacji o stale rosnącym prestiżu społecznym.
Z kolei celem kampanii skierowanej do przedsiębiorców jest wykazanie, że doradca podatkowy powinien być naturalnym partnerem przedsiębiorcy na każdym etapie rozwoju firmy. Konieczna jest w związku tym edukacja środowiska biznesowego w zakresie wartości, jakie niesie za sobą wsparcie doradcy podatkowego w codziennej działalności gospodarczej. Należy przekonać przedsiębiorców, że kooperacja z doradcą podatkowym stanowi niezbędny element zarządzania przedsiębiorstwem.
Edukacja społeczeństwa ma być skupiona na wzmocnieniu wizerunku zawodu doradcy podatkowego jako zawodu zaufania publicznego. Wysokie wymagania dla kandydatów do zawodu, obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej, podnoszenia kwalifikacji i przestrzegania zasad etyki, odpowiedzialność dyscyplinarna czy obowiązkowe ubezpieczenie OC, to tylko niektóre atrybuty zawodu zaufania publicznego. Doradca, jako profesjonalny specjalista od prawa podatkowego, to zarazem ważny partner w procesie legislacyjnym w zakresie przepisów podatkowych. Samorząd zawodowy ma dążyć również do umocnienia pozycji tej grupy zawodowej wśród innych zawodów zaufania publicznego, szczególnie w gronie adwokatów i radców prawnych oraz sędziów.
Zainicjowana przez KRDP akcja wizerunkowa będzie realizowana w oparciu o prezentacje multimedialne skierowane do poszczególnych grup docelowych kampanii oraz rozpowszechnianie plakatów informacyjnych, m.in. w urzędach i instytucjach.
  Zobacz plakaty promujące zawód doradcy podatkowego   - adresowane do kandydatów do zawodu - adresowane do społeczeństwa - adresowane do przedsiębiorców   dodała:
Joanna Polańska-Solarz
Specjalista ds. wydawnictw KIDP