Data publikacji: 2020-03-20
Nadzwyczajna sytuacja w kraju zmusiła wiele instytucji i firm do przeorganizowania swojej pracy i wdrożenia specjalnych procedur. Biura i organy Krajowej Izby Doradców Podatkowych także dostosowały swoją aktywność do wymagań sytuacji kryzysowej.
Mimo trudnej, wymagającej nadzwyczajnej ostrożności sytuacji, Krajowa Izba Doradców Podatkowych realizuje swoje zadania bez zakłóceń. Wszyscy pracownicy biura KIDP w Warszawie oraz większość biur regionalnych oddziałów izby pracuje w systemie pracy zdalnej.
Kontakt z sekretariatem biura odbywa się drogą mailową, wszystkie sprawy prosimy kierować na adres biuro@kidp.pl
W środę 18 marca odbyło się posiedzenie Prezydium KRDP. Ze względów bezpieczeństwa, zgodnie z wytycznymi organów sanitarnych, uczestnicy zrezygnowali ze spotkania osobistego na rzecz telekonferencji. Na posiedzeniu omówione zostały bieżące sprawy samorządu.
W piątek 13 marca został powołany specjalny zespół ekspertów Krajowej Rady Doradców Podatkowych, którego celem było wypracowanie propozycji zmian w przepisach prawa podatkowego mających ułatwić funkcjonowanie przedsiębiorstw w najbliższych miesiącach. O pomoc zostali poproszeni wszyscy doradcy podatkowi w Polsce, którzy mogli nadsyłać swoje propozycje ułatwień i zmian przepisów. W ciągu 48 godzin od rozpoczęcia pracy, zespół KRDP z pomocą doradców z całej Polski stworzył raport, w którym znalazło się 46 konkretnych propozycji zmian w przepisach, których wejście w życie miało pomóc biznesowi zachować płynność finansową w okresie pandemii koronawirusa. Raport został przekazany urzędnikom Ministerstwa Finansów, z którymi KRDP nawiązała współpracę. W kolejnych dniach propozycje zostały uzupełnione o kolejne punkty.