Data publikacji: 2016-04-18

Dr Mariusz Cieśla w Polskim Radio 24 o doręczeniach pism

Informacje

Nieodebranie pisma z urzędu skarbowego nie oznacza, że dokument wysłany przez fiskusa nie rodzi skutków prawnych. W Polskim Radiu 24 o zasadach dotyczących doręczeń listów z US mówił dr Mariusza Cieśla, Skarbnik Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Jak podkreślał na antenie ekspert, ordynacja podatkowa określa sytuacje, w których następuje skuteczne doręczenie pisma – nawet jeśli podatnik próbuje uniknąć odbioru dokumentu.

– Poczta Polska, dostarczając pismo - w momencie gdy nie zastaje adresata - pozostawia awizo. Przez dwa tygodnie musi też przechowywać niedostarczony list. Następnie pismo wraca do urzędu skarbowego z adnotacją „nie zastano adresata”. Wówczas US przyjmuje, że pismo zostało dostarczone w prawidłowy sposób – tłumaczył dr Mariusza Cieśla.

Podkreślał, że dostarczenie pisma w prawidłowy sposób rodzi skutki prawne. Oznacza to, że jeżeli pismem była decyzja, zaczyna biec termin jej uprawomocnienia się – wskazywał ekspert ds. podatkowych.
Zapraszamy do odsłuchania audycji:

http://www.polskieradio.pl/130/2787/Artykul/1607727,Zasady-odbierania-pism-z-urzedu-skarbowego

oprac. Wiesława Moczydłowska, Rzecznik Prasowy Krajowej Rady Doradców  Podatkowych